Lidgeld bibliotheek verdubbelt

Op 12 november 2016, over deze onderwerpen: beleid gemeente, Bestuur, Gemeenteraad
Lidgeld bibliotheek verdubbelt

Het lidgeld voor de bibliotheek in Meulebekeverdubbelt van 2,5 naar 5 euro. De maatregel is enkel van toepassing op volwassenen. In 2014 voerde de bib al een reeks bezuinigingen door. Er verdwenen twee personeelsleden en de uitbouw van de collecties werd op een lager pitje gezet. Zo werden een aantal tijdschriften, kranten en digitale abonnementen geschrapt. Tegelijk werden de openingsuren met vijf uur verminderd. "Nu worden ook het Gopress-archief en het Fundels-prentenboeken-abonnement geschrapt", weet oppositieraadslid

Rik Vergote (N-VA). "CD&V had tijdens de campagne nochtans beloofd het aanbod te verfijnen. Nu stellen we vast dat het lidgeld verdubbelt en het aanbod daalt. We vragen daarom om de openingsuren terug uit te breiden, zodat meer inwoners van het aanbod gebruik kunnen maken. Ons advies wordt ook gevolgd door de bibraad." Cultuurschepen Nele Gelaude stipt aan dat de gemeente in tijden van besparingen moet roeien met de riemen die ze heeft.

Hoe waardevol vond je dit artikel?