Prijs van lidmaatschap bibliotheek verdubbelt

Op 21 november 2016, over deze onderwerpen: beleid gemeente, Gemeenteraad

De prijs voor een lidmaatschap in de bibliotheek Vondel in Meulebeke wordt opgetrokken van 2,5 euro naar 5 euro.
Op de gemeenteraad werd de aanpassing van het dienstreglement goedgekeurd door de meerderheid. Oppositiepartij N-VA keurde het voorstel af. Zij betreurt de beslissing.

“CD&V beloofde tijdens haar campagne om het aanbod te verfijnen. Vandaag stellen we vast dat de bijdrage van de inwoner verdubbeld wordt en dat het aanbod vermindert. Aan verfijnen geven wij een andere interpretatie”, zei fractieleider Rik Vergote (N-VA).

Schepen van Cultuur Nele Gelaude (CD&V) repliceerde dat ze moet roeien met de riemen die ze heeft. “We hebben de vorige bestuursperiodes geïnvesteerd in de bibliotheek en het aanbod. Dan is het bijzonder jammer dat we dit aanbod nu slechts beperkt ter beschikking stellen van onze inwoners, die de kosten helpen dragen”, zegt Vergote. De oppositiepartij vraagt om de openingsuren weer uit te breiden, zodat meer inwoners gebruik kunnen maken van de bibliotheek. (slr)

Hoe waardevol vond je dit artikel?